Scroll ned til: Genveje | Galleri | KampagnerVideo |

Ny Yaris Cross kommer i 2021 

Den nye Toyota Yaris Cross er en kompakt SUV med et lækkert design. I bilen får du en høj siddeposition, intuitive styreegenskaber, mulighed for intelligent firehjulstræk og naturligvis, kan du vælge Yaris Cross som hybrid.

Den nye Yaris Cross bliver længere, bredere og højere med en større frihøjde, end den nye kommercielle Yaris der kommer i år. Derudover vil den nye Yaris Cross kunne fås med intelligent firehjulstræk og den nyeste fjerde generations hybridteknologi. 

Den nye Yaris Cross er blevet designet af Toyotas europæiske designteam, som har haft adskillige grundige fokusinterviews med borgere over hele Europa, for at kunne få grundlaget til det smarte design og bilens praktiske egenskaber. 

Hvornår sker hvad?

  • Bilen lanceres ukendt tidspunkt i 2021

Se billeder af Toyota Yaris Cross i mediegalleriet.

1/1
Intelligent firehjulstræk og højt sikkerhedsniveau

På den nye Yaris Cross kommer med muligheden, for at tilvælge et intelligent firehjulstræk.  Firehjulstræksystemet tilbyder ekstra stabilitet og trækkraft i daglig kørsel under dårlige forhold og på overflader med nedsat vejgreb. Et elektrisk system, der er mere kompakt, og som vejer mindre end de mekaniske systemer, hjælper det intelligente, firehjulstrukne system i den nye Yaris Cross med at opnå et bedre brændstofforbrug og lavere CO2-udledning i forhold til konkurrenterne. Når bilen sætter i gang og under acceleration dirigerer systemet drejningsmomentet til bagakslen. Under normal kørsel benytter Yaris Cross sig udelukkende af forhjulstrækket, men ved dårlige forhold på vejen som fx våde brosten, ved skybrud, snedækkede veje eller i sand slår det intelligente firehjulstræk automatisk til.

Den nye Yaris Cross kommer selvfølgelig som standard med anden generation af Toyota Safety Sense.

Ny 3-cylindrede hybridmotor

Den nye Yaris Cross kommer med Toyotas nyudviklede trecylindrede 1.5-liters hybridmotor med 116 hestekræfter, som for første gang blev præsenteret i den nye Yaris. Groft sagt har Toyota taget deres firecylindrede 2.0-liters og 2.5-liters hybridmotorer fra henholdsvis Corolla, C-HR, RAV4 og Camry og fjernet en cylinder. Faktisk mønstrer motoren verdens hurtigste forbrændingshastighed, hvilket fører til et stort drejningsmoment ved lave omdrejninger og et lavt brændstofforbrug. Et avanceret balancemodul hjælper samtidig med at reducere motorstøj og vibrationer. Hvilket resultere i en termisk effektivitet på op til 40%, som er bedre end langt de fleste dieselmotorer.