Toyota Hybrid FAQ - Få hjælp til optimal hybridkørsel
En Hybridbil kræver oftest lidt tilvænning til at køre optimalt, så du sikrer dig den bedste brændstoføkonomi og den optimale kørsel.
Få feedback fra systemet
- Batteri oplades ved bremsning
- El-motor arbejder
- Motor og el-motor i optimal kombination
- Motor og el-motor yder maksimal effekt

Brems effektivt
- Begynd at bremse tidligt og forbliv i CHG-zonen
- Brems jævnt med konstant tryk og længst muligt
- Du oplader batteriet!
BEMÆRK: Hårdere nedbremsning end målerens maks. punkt vil ikke regenerere mere energi.

Accelerer effektivt (ved start), se billede 3 i slideren herunder
- Ved start anvendes el-motoren
- Brug speederen forsigtigt for at holde motoren slukket
- Når bilen når en hastighed mellem 15 og 30 km/t, accelereres for at aktivere motoren
- Hastighed op til 50-60 km/t bliv I den grønne zone
- Hastighed over 60 accelerer kraftigt
BEMÆRK: Forbrændingsmotorer bruger mest brændstof ved start

Accelerer effektivt (i bevægelse), se billede 4 i slideren herunder
- Forsøg så vidt muligt at køre i ECO-zonen
- Ved behov gives der kort gas for at nå den ønskede hastighed... og så afsted!
- Tryk forsigtigt på speederen for at opretholde den ønskede hastighed
- Du kan køre EV optil 80 Km/t
BEMÆRK: Længere tids acceleration i den nederste del af POWER er den mindst effektive brug af drivlinjen

Prøv frihjulskørsel
- Forudse trafikforholdene, og slip gassen tidligt.
- Lad bilen rulle
- Du opnår gratis kørsel og regenererer energi
- Brems forsigtigt og I lang tid I forvejen!

Vælg køretilstand
- EV-tilstand, Elektrisk kørsel, Støjsvag kørsel og ingen udledning
- ECO-tilstand, 50 % speeder = 25% acceleration, Fremragende brændstoføkonomi
- PWR-tilstand¤, 50 % speeder = 75% acceleration, Spændende køredynamik
- Normal tilstand, 50% speeder = 50% accelerationKonventionel lineær speederreaktion

Ekstra Hybrid tips
