Toyota Hybrid FAQ - Få hjælp til optimal hybridkørsel

En Hybridbil kræver oftest lidt tilvænning til at køre optimalt, så du sikrer dig den bedste brændstoføkonomi og den optimale bæredygtige kørsel.

Få feedback fra systemet
  1. Batteri oplades ved bremsning
  2. El-motor arbejder
  3. Motor og el-motor i optimal kombination
  4. Motor og el-motor yder maksimal effekt
Brems effektivt
  • Begynd at bremse tidligt og forbliv i CHG-zonen
  • Brems jævnt med konstant tryk og længst muligt
  • Du oplader batteriet!

BEMÆRK: Hårdere nedbremsning end målerens maks. punkt vil ikke regenerere mere energi.

Accelerer effektivt (ved start), se billede 3 i slideren herunder
  1. Ved start anvendes el-motoren
  2. Brug speederen forsigtigt for at holde motoren slukket
  3. Når bilen når en hastighed mellem 15 og 30 km/t, accelereres for at aktivere motoren
  4. Hastighed op til 50-60 km/t bliv I den grønne zone
  5. Hastighed over 60 accelerer kraftigt

BEMÆRK: Forbrændingsmotorer bruger mest brændstof ved start

Accelerer effektivt (i bevægelse), se billede 4 i slideren herunder
  • Forsøg så vidt muligt at køre i ECO-zonen
  • Ved behov gives der kort gas for at nå den ønskede hastighed... og så afsted!
  • Tryk forsigtigt på speederen for at opretholde den ønskede hastighed
  • Du kan køre EV optil 80 Km/t

BEMÆRK: Længere tids acceleration i den nederste del af POWER er den mindst effektive brug af drivlinjen

Prøv frihjulskørsel
  • Forudse trafikforholdene, og slip gassen tidligt.
  • Lad bilen rulle
  • Du opnår gratis kørsel og regenererer energi
  • Brems forsigtigt og I lang tid I forvejen!
Vælg køretilstand
  • EV-tilstand, Elektrisk kørsel, Støjsvag kørsel og ingen udledning
  • ECO-tilstand, 50 % speeder = 25% acceleration, Fremragende brændstoføkonomi
  • PWR-tilstand¤, 50 % speeder = 75% acceleration, Spændende køredynamik
  • Normal tilstand, 50% speeder = 50% accelerationKonventionel lineær speederreaktion

Ekstra Hybrid tips