Scroll ned til: Genveje | Kampagner | Video | 

Få den opbygnings-van du drømmer om, med Daily Natural Power Chassis 

Den nye Iveco Daily Natural Power Chassis har en enestående brændstoføkonomi

Daily Natural Power er det første CNG-Køretøj med en 8-trins automatgearkasse og har takket være CNG-Teknologi (Compressed Natural Gas) fået ydeevne som er tilsvarende en dieselmotor. Med chassis-udgaven får du uendelige muligheder for at kunne opbygge en bil efter din virksomheds behov. Ideel som kølebil, ladvogn, alulad, kraner, skraldebilsobygning og meget mere!  

Hvornår sker hvad?

  • Biler hjemtages på bestilling
  • Vi afventer demobiler og prisliste
  • Skriv til os for uforpligtende tilbud

Genveje omkring Iveco Daily Natural Power Chassis

Beregn byttepris på din bil her  

Spørgsmål om Daily Natural Power? Skriv til os

Se billeder af Iveco Daily Natural Power Chassis i mediegalleriet

Daily Chassis Natural Power By Gade 1900X1069

Specifikationer 

Førende i markedet

Daily HI-MATIC Natural Power er det første naturgasdrevne køretøj inden for det lette segment med en 8-trins
automatgearkasse. 

Dine fordele ved naturgas

  • Op til 35% brændstofbesparelse
  • Samme lastevne og præsentationer som tilsvarende dieselversion 
  • 4dB lavere motorstøj
  • Lavere emissioner i forhold til diesel, med -12% NOog -76% partikler. 

Hvad er CNG og naturgas?

CNG står for komprimeret naturgas: Komprimeret metan opbevares i gasform på ca. 200 bar og måles derfor i kg. 1 kg CNG svarer til ca. 1,3 liter diesel.

Naturgas, også kendt som metan, er et fossilt brændstof som benzin og diesel. Udstødningen udsender primært damp - svovldioxid og sodpartikler udsendes ikke. Emissionerne af CO2 nitrogenoxider og kulilte er betydeligt lavere end for dieselkøretøjer. Naturgas er ikke-giftigt og lugtfrit. Biogas, også kaldet biometan, svarer i sin kemiske sammensætning til naturgas, men er ikke af fossil oprindelse. Biogas fremstilles af anlæg, og under forbrændingen returneres kun den CO2,  som anlæggene absorberede under deres vækst, til atmosfæren - dette reducerer COaftrykket med op til 95% sammenlignet med dieselbiler. Der dyrkes færre og færre anlæg specifikt til biogasproduktion, fordi gassen også kan fås fra anlægsaffald, der alligevel skal bortskaffes.