Få den opbygnings-van du drømmer om, med Daily Natural Power Chassis
Den nye Iveco Daily Natural Power Chassis har en enestående brændstoføkonomi
Daily Natural Power er det første CNG-Køretøj med en 8-trins automatgearkasse og har takket være CNG-Teknologi (Compressed Natural Gas) fået ydeevne som er tilsvarende en dieselmotor. Med chassis-udgaven får du uendelige muligheder for at kunne opbygge en bil efter din virksomheds behov. Ideel som kølebil, ladvogn, alulad, kraner, skraldebilsobygning og meget mere!
Hvornår sker hvad?
- Biler hjemtages på bestilling
- Vi afventer demobiler og prisliste
- Skriv til os for uforpligtende tilbud
![](/media/7301/natural-power-chassis-460x327.jpg)
Genveje omkring Iveco Daily Natural Power Chassis
Beregn byttepris på din bil her
Spørgsmål om Daily Natural Power? Skriv til os
Se billeder af Iveco Daily Natural Power Chassis i mediegalleriet
Specifikationer
![](/media/7292/daily-natural-power-specs.png)
Udvalgte kampagner fra Iveco, se alle her
![](/media/7302/iveco-chassis-front-natural-gas-1900x355.jpg)
Førende i markedet
Daily HI-MATIC Natural Power er det første naturgasdrevne køretøj inden for det lette segment med en 8-trins
automatgearkasse.
Dine fordele ved naturgas
- Op til 35% brændstofbesparelse
- Samme lastevne og præsentationer som tilsvarende dieselversion
- 4dB lavere motorstøj
- Lavere emissioner i forhold til diesel, med -12% NOx og -76% partikler.
Hvad er CNG og naturgas?
CNG står for komprimeret naturgas: Komprimeret metan opbevares i gasform på ca. 200 bar og måles derfor i kg. 1 kg CNG svarer til ca. 1,3 liter diesel.
Naturgas, også kendt som metan, er et fossilt brændstof som benzin og diesel. Udstødningen udsender primært damp - svovldioxid og sodpartikler udsendes ikke. Emissionerne af CO2 nitrogenoxider og kulilte er betydeligt lavere end for dieselkøretøjer. Naturgas er ikke-giftigt og lugtfrit. Biogas, også kaldet biometan, svarer i sin kemiske sammensætning til naturgas, men er ikke af fossil oprindelse. Biogas fremstilles af anlæg, og under forbrændingen returneres kun den CO2, som anlæggene absorberede under deres vækst, til atmosfæren - dette reducerer CO2 aftrykket med op til 95% sammenlignet med dieselbiler. Der dyrkes færre og færre anlæg specifikt til biogasproduktion, fordi gassen også kan fås fra anlægsaffald, der alligevel skal bortskaffes.