Handelsbetingelser webshop

Forsendelse/Levering:
Varer bestilt i webshoppen på www.erabiler.dk der er på lager leveres normalt samme dag eller hverdagen efter.
Varer bestilt i webshoppen på www.erabiler.dk der ikke er på lager leveres normalt indenfor 3 hverdage, ved længere leveringstid vil du blive kontaktet af os.
Varer sendes med forskellige pakketransportører som f.eks. Post Danmark, GLS, DHL osv.

Prisen for levering vil fremgå af indkøbskurven og bestillingskvitteringen. Vi leverer i hele Danmark til fast lav pris (ikke Færøerne og Grønland), undtaget er meget voluminøse varer som ruder, store pladedele, fælge, fælgsæt osv., her vil du blive kontaktet af en sælger med tilbud på fragt for den aktuelle ordre, som efterbetales inden ordren afsendes.
Evt. reklamation vedrørende transportskade skal ske til transportør.

Betaling:
I vores webshop kan betales med forskellige betalingskort, udvalget kan ændres løbende, men valgmulighederne fremgår altid i indkøbskurven.
De indtastede kortdata tjekkes online, er kort-informationerne korrekte, er ordren samtidig bekræftet og vi går i gang med behandlingen med det samme. Når varen sendes, og ikke før, bliver beløbet hævet.
Erhvervskunder har mulighed for at søge om kredit, send en mail til os på mail@erabiler.dk
Betaling kan også foretages ved Bank overførsel til Reg. nr.: 7418 Kontonummer 0001123568
OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af fortrydelsesretten.

Priser:
Alle priser er inkl. 25% moms og andre afgifter. Priserne kan variere fra dag til dag.

Der tages forbehold for:
Trykfejl og tekniske fejl. Prisændringer. Valutaændringer. Afgiftsændringer. Udgåede varer. Leverancesvigt fra tredjepart. Force majeure

14 dages fortrydelsesret:
Ifølge LOV nr 451 af 09/06/2004

Hvis man som forbruger bestiller varer i ERA BILERS webshop, har man en lovbestemt fortrydelsesret. Følgende krav skal være opfyldt før fortrydelsesretten er gældende.
1. Der skal være tale om et forbrugerkøb.
2. Der skal være tale om fjernsalg
3. Varen skal returneres inden 14 dage
4. Varens stand skal væsentligt være som da du modtog den
5. Returseddel og relevante papirer medsendes

Nr. 1: Hvad er et forbrugerkøb?
Et forbrugerkøb er et køb foretaget af en privatperson og ikke af et firma.
For erhvervskøb henviser vi til vores salgs- og leveringsbetingelser.

Nr. 2: Hvornår betragtes handlen som fjernsalg?
Fjernsalg foregår ved brug af fjernkommunikation, det vil sige ved kommunikation, der foregår, uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende mødes fysisk, og indgås som led i et system for fjernsalg, som drives af den erhvervsdrivende. Returretten gælder altså kun for varer handlet i vores webshop og ikke solgt direkte fra vores butik på adressen.

Nr. 3: Hvornår skal varen være ERA BILER A/S i hænde?
Det er vigtigt, at du leverer varen tilbage indenfor 14 dage. De 14 dage regnes fra den dag, du har modtaget varen til den dag, hvor du enten har indleveret varen på vores adresse, eller har afleveret den på posthuset/til en fragtmand. Husk at få en kvittering og gem den indtil du har fået dine penge tilbage.

Nr. 4: Mister jeg min fortrydelsesret hvis jeg åbner emballagen?
Nej. Du kan frit åbne yderemballagen. Hvis du åbner selve produktets emballage skal du åbne den forsigtigt, så produktet og emballagen i videst mulige omfang fremstår som nyt/ubrugt når du sender det retur. Hvis det ikke kan lade sig gøre at åbne emballagen uden at den får mindre skader, har du dog stadig din fortrydelsesret i behold. Bemærk dog at forseglingen på softwarepakker (f.eks. til GPS) skal være ubrudt! Hvis denne forsegling brydes tages varen ikke retur! Hvis du glemmer at sende noget af produktet retur, som f.eks. manualer, kabler eller lignende kan du heller ikke regne med at vi tager varen retur.

Nr. 5: Skal jeg sende noget med?
Du bedes venligst vedlægge følgende: En kopi af faktura, en udfyldt returseddel som du finder her hvor du skriver at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret.
Vedlæg dit kontonummer til din bank så vi kan overføre pengene elektronisk til dig.
Returvarer skal være ubeskadiget, og fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde som den blev modtaget i.
Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis varen bruges på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.
Hvis du fortryder dit indkøb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. Beløbet bliver tilbageført til det kort der er brugt til at betale med, eller til din bankkonto. Beløbet tilbageføres når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
Fragten i forbindelse med returnering af varer købt på www.erabiler.dk afholdes af kunden.
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
ERA BILER A/S
Gefionsvej 10
3400 Hillerød
Købet af varer på www.erabiler.dk kan også fortrydes ved at nægte at modtage varen. Købet kan også fortrydes ved at aflevere varen personligt på ovenstående adresse efter forudgående aftale.
Bemærk! Pakker sendt pr. efterkrav eller UFRANCO(modtager faktureres for forsendelse) modtages ikke.

Reklamationsret:
Ifølge købeloven
Når du handler på www.erabiler.dk har du 24 måneders reklamationsret. Vi tilbyder at du enten kan få:
Varen repareret
Varen ombyttet
Pengene tilbage
Afslag i prisen
Tilbuddet i forbindelse med reklamationsretten er afhængig af den konkrete situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen for varen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Retten bortfalder hvis fejlen skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side.
Der skal reklameres indenfor ”rimelig tid” efter, at manglen på varen er opdaget. Hvis der reklameres indenfor to måneder efter at manglen for varen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderes dine (rimelige) fragtomkostninger.
Ved reklamation sendes varen retur til:
ERA BILER A/S
Gefionsvej 10
3400 Hillerød
Når varen returneres, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt på reklamationsskemaet som skal udfyldes og vedlægges.
Husk altid at sende varen i forsvarlig emballage, og at få en kvittering for afsendelse, så pakken kan spores.
Bemærk! Pakker sendt pr. efterkrav eller UFRANCO(modtager faktureres for forsendelse) modtages ikke.