Nye Alfa Romeo Giulia & Stelvio 2020

Nye faceliftede Alfa Romeo Giulia og Stelvio kommer med nyt infotainment system, og lever op til den internationale standard for autonom kørsel! 

Alfa Romeo Giulia og Stelvio er faceliftet og klar til det nye årti og byder blandt andet på:

  • ADAS og niveau 2 for den internationale standard for autonom kørsel
  • Nyt infotainment system med nye connected services. 
  • Nyt interiør med nye materialer og layout
  • Nyt produktsortiment, med mere veludstyrede modeller som passer efterspørgslen.
  • Er tilgængelige i showrooms fra starten af 2020
Automatisk kørsel

Den nye 2020 Giulia og Stelvio byder velkommen til Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), der gør det muligt for køretøjer, at levere det højeste niveau af autonom kørsel, der i øjeblikket er lovligt. Niveau 2-autonomi opnås, når føreren kan slippe gaspedalen, bremsen og styringen - under specifikke forhold, via elektroniske systemer, der kræver løbende overvågning af føreren under kørslen. I alle tilfælde skal føreren konstant være årvågen og altid holde hænderne på rattet.

  • Lane-assist: Registrerer, om køretøjet kører ud af kørebanen og advarer føreren visuelt og ved berøring. Den griber aktivt ind for at returnere køretøjet til dets bane.
  • Blind-spot surveillance: Overvåger de bagerste blind-spots for at markere alle køretøjer der nærmer sig og korriger styringen for at undgå en kollision om nødvendigt.
  • Aktiv fartpilot: Regulerer automatisk køretøjets hastighed for, at holde det i en sikker afstand fra de køretøjer, der ligger foran. I samarbejde med genkendelses systemet til vejskilte tillader det, at hastigheden automatisk reguleres, når hastighedsgrænserne ændres. Systemet bruger kameraet i køretøjet til, at genkende vejskiltene og viser dem på displayet, der advarer føreren om den aktuelle hastighedsgrænse. Derefter rådes det føreren at justere hastigheden til den, der læses af systemet, og hvis føreren er enig, indstilles fartpiloten automatisk til de nye hastighedsgrænser.
  • Traffic jam assistant and highway assistant: Udover cruise control overvåger disse systemer også sidestyring. Traffic Jam Assistant holder bilen midt i banen i tung trafik, og Highway Assist regulerer hastigheden på grundlag af de aktuelle motorvejs hastighedsgrænser.
  • Driver assist regulates: overvåger føreren for døsighed og advarer dem om nødvendigt.
Ny infotainment

De nye Giulia og Stelvio 2020-modeller har fået et nyt enkelt, brugervenligt og intuitivt infotainment-system, som tager føreren i centrum. Den nye 8'' Touch-skærm fås ny med helt nye layouts og widgets,  som kan trækkes og slippes for, at skabe en fuldt tilpasselig hjemmeskærm. Alle funktioner i køretøjet, styres nu gennem forskellige apps, som skaber et mere overskueligt og enkelt infotainment-system. Det vil sige, at man gennem skærmen styre ALFA DNA, radio, medier, smartphone, navigation, klimakontrol, tilsluttede tjenester og ADAS. Den velkendte (men opdaterede!) drejeknap vil fortsat kunne benyttes for at kontrollere det nye infotainmentsystem. 

Den nye 7-tommer TFT-skærm i hjertet af instrumentklyngen er nu også standard på tværs af hele serien. Skærmlayouten er blevet redesignet for at tilbyde mere information på en mere rationel måde, og skal hjælpe føreren til at imødekomme de nye teknologier. 

Lækker kabine

Kabinen i de nye Giulia og Stelvio er udviklet med føreren i centrum. Den er designet til at yde maksimal komfort og beskytte både fører og passagerer uden at give afkald på luksus. Stelvio og Giulia beholder konceptet omkring enkelthed, men forbedre kvaliteten i de nye modeller. De nye Giulia og Stelvio kommer med en ny central konsol, designet til, at have plads til mere opbevaring og har selvfølgelig den nye trådløse opladningsfunktion.  Den nye gearpind er læderbeklædt, har belysning ved sine tegn, samt et underskrevet italiensk flag i bunden. Drejeknappen, der styrer infotainmentsystemet, er blevet opdateret for at give en bedre fornemmelse af præcision ved berøring. Læderrattet er også blevet ændret for, at imødekomme funktionerne, og sensorer til de autonome køresystemer.

Helt nye udstyrsvarianter

Du kan genkende nogen af navnene, men der er også nogen nye venner: 

  • Super er intromodellen med den laveste pris - men gå ikke fejl af at både Giulia og Stelvio virkelig er overraskende veludstyrede selv i basisversionen.
  • Sprint er niveauet over Super og navnet har altid omfattet det sportslige. Og den tradition fortsætter med friske og frække Giulia og Stelvio Sprint, der byder på mange sportslige detaljer for de kræsne.
  • Ti står for Turismo internazionale, som traditionelt dækker over de luksuriøse udstyrsvarianter fra Alfa Romeo. Præcist som det også gør sig gældene i 2020 versionerne.
  • Veloce ligger helt i top, og tilbyder et markant kraftoverskud, udstyr i topklasse, stilfulde detaljer foruden køreglæde, der er i en kategori helt for sig selv.
1/1

Caroline Laisbo, caroline.laisbo@detdigitalebilhus.dk

Der tages forbehold for trykfejl, tastefejl og løbende ændringer i artiklen. 

Vi benytter cookies for at forbedre din brugeroplevelse. Ved at trykke "OK", godkender du ERA BILER's brug af cookies på denne hjemmeside. Læs mere her.

OK